رییس اداره بهزیستی چابهار روز یکشنبه با اشاره به اینکه این کارگاه با هدف بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان متخصص و اساتید دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای آمار معلولیت‌های ناشی از ازدواج‌های فامیلی، تصادفات شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و پلان برگزاری چنین کارگاه‌هایی بسیار مهم است.

حسن تاوانه افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و بهزیستی چابهار برای پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیکی با هدف پیشگیری از تولد کودکان معلول و دارای اختلالات ژنتیکی و مادرزادی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم متوسطه سه شهرستان چابهار،کنارک و دشتیاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: کاهش آلام روحی و روانی، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها و جامعه با بهره‌گیری از توان متخصصان آموزش دیده از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

رییس اداره بهزیستی چابهار گفت: این کارگاه آموزشی ظرف مدت یک‌ماه به دانش‌آموزان متوسطه پایه دهم و یازدهم دختر و پسر شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و پلان آموزش‌های لازم را خواهند داد.

وی بر مناسب سازی محیط برای معلولان تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات منطقه انتظار می‌رود تمام افراد دارای شرایط، زیر پوشش بهزیستی قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.