محمد رودباری روز شنبه در حاشیه سفر به زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهداران با برخورداری از روحیه ایثار و گذشت در تمامی ایام سال تا پای جان برای نجات در راه‌ماندگان تلاش می‌کنند و در ماموریت‌هایی خطیر و طاقت فرسا تمام تلاش خود را برای هموار کردن مسیر تردد هموطنان بکار می‌گیرند.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل گفت: پیشرفت اقتصادی هر کشوری با میزان کارایی سیستم حمل و نقل آن رابطه مستقیمی دارد و می‌توان گفت دروازه ورود به توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشوری بدون شک صنعت حمل و نقل آن است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ایمن سازی محورهای مواصلاتی را از اولویت‌های مهم آن سازمان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که بار و مسافر با حداقل هزینه و حداکثر ایمنی به مقصد برسد که تحقق این اهداف نیازمند پشتیبانی نهادهایی نظیر وزارت کشور و به تبع آن استانداری هاست.

وی تجهیز و نوسازی ناوگان را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: نوسازی و بازسازی ناوگان با امکانات موجود کشور می‌تواند کمک قابل توجه‌ای به رونق صنعت حمل و نقل و رفع کمبودهای این حوزه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: «هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان» فرصت مناسبی برای تجلیل از تمامی فعالان این عرصه، اعم از رانندگان، راهداران و پیشکسوتانی است که سالها به خدمت رسانی مشغول بوده‌اند.  

ایوب کرد افزود: صنعت حمل و نقل در سیستان و بلوچستان با وجود بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانویسی ایران و پایانه‌های مرزی متعدد در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان از جایگاه والایی در رونق اقتصاد ملی و محلی برخوردار است.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در هشت ماهه سالجاری شاهد افزایش ۳۹ درصدی در جابجایی کالا، ۲۴ درصدی در حمل مسافر و ۳۰  درصدی در صادرات از طریق مرزهای رسمی زمینی و رشد ۷۱ درصدی ورود زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور بوده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.