حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی چهارشنبه شب در شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات این منطقه بر طرف می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه در گذشته از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به خوبی استفاده می‌شود هم‌اینک در دوران تحریم می‌توانست بسیاری از مشکلات سایر استان‌ها و حتی کشور را بر طرف کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مناسبی ندارد که بخشی از این وضعیت به عقب ماندگی‌های تاریخی دوران رژیم ستم شاهی و بخش دیگری نیز به کم کاری برخی مدیران در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی،معادن، دامداری، شیلات، مرز، ترانزیت و صادرات ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه و پیشرفت این استان استفاده کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: آستان قدس رضوی تا کنون اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام داده است که همچنان نیازمند تلاش و خدمت این آستان در منطقه هستیم.

وی بیان کرد: تلاش‌های خوبی در میان ادارات برای پیشرفت سیستان و بلوچستان صورت گرفته که این تلاش‌ها نسبی است و جای کار بیشتری وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: با وجود فعالیت‌های فراوان که از جانب نظام برای سیستان و بلوچستان صورت گرفته هنوز در برخی مسائل چهره مناسبی از این استان دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند دستگیر چند استان دیگر کشور نیز باشد اما متاسفانه هم‌اینک چند استان دیگر معین این استان شده‌اند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: امیدوارم سفر تولیت آستان قدس رضوی موجب خیرات و برکات بسیار در استان باشد و آستان قدس بتواند در زمینه پیشرفت و اشتغالزایی سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: از آستان قدس رضوی انتظار می رود در زمینه فرهنگی نیز در این استان با ایجاد مجتمع‌های فرهنگی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: تاسیس شعبه دانشگاه رضوی در سیستان و بلوچستان که بتواند همه اقوام و مذاهب را در خود جای دهد نیز می‌تواند رشد مناسبی به پیشرفت سطح فرهنگی استان داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.