حمید طوقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ از محل اعتبارات ملی برای اجرای ۲۴ پروژه تامین آب برای عشایر سیستان و بلوچستان مصوب شده که تا کنون ۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: این اعتبار در راستای اجرای پروژه‌های تامین آب شامل بهسازی چشمه، لوله کشی و انتقال آب، اجرای شبکه‌های داخلی، ساخت منبع و استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب هزینه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشکلات عشایر از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای پروژههای خدماتی و عمرانی در مناطق عشایری تقاضای همکاری داریم.

وی بیان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش‌از ۱۰۲ هزار نفر دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که ۲۵ درصد تولیدات دامی این استان را تامین می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بر اساس آمارهای موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۰ شهرستان است و افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.