مجتبی شجاعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت این محصول به صورت سه و ۶ماهه بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی دلگان برداشت آن تا پایان آذر ادامه دارد.
وی بیان کرد: دانه روغنی کنجد در مناطق گرمسیری کشور مانند کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس به عمل می‌آید و نیز در استان معتدل مازندران تنها در فصل بهار کشت می‌شود.
فرماندار دلگان گفت:محصولات تولیدی کنجد دلگان در یزد، اصفهان، خراسان شمالی و جنوبی به فروش می‌رسند.
وی بیان کرد: توسعه کشت محصولات زراعی مانند کنجد، کلزا، گندم و چای ترش مورد توجه جهاد کشاورزی دلگان قرار گرفته به طوریکه سالانه در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم، ۷۰۰ هکتار چای ترش و ۶۰۰ هکتار کنجد در این شهرستان کشت می‌شود.
شجاعی اظهار داشت: رویکرد دولت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای کوچک، آبیاری‌نوین و توسعه فعالیت‌های شیلاتی بوده که با همکاری بنیاد برکت اقدامات لازم برای حمایت از کشاورزان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دلگان رتبه نخست آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است افزود: بیش‌از ۳۵ درصد از سامانه‌های نوین آبیاری استان در این شهرستان اجرا شده است.

فرماندار دلگان گفت: در سال‌های اخیر ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اینک آبیاری نوین در سطح هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دلگان آماده افتتاح است.

شجاعی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری حدود ۵۰ درصد از کل زمین‌های کشاورزی دلگان به سیستم آبیاری نوین مجهز شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.