سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در همایش یاریگران زندگی که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران عزم جدی و مصمم در راه مبارزه با موادمخدر دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند موضوع مبارزه با موادمخدر یک جهاد بزرگ است و ایشان تاکید خاصی در راه مبارزه با موادمخدر دارند.

وی گفت: رئیس جمهوری نیز به همه ابعاد مبارزه با موادمخدر از انسداد مرز تا پیشگیری، درمان و غیره تاکید دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور افزود: امروز «پیشگیری» از مهمترین مسائل در حوزه مبارزه با موادمخدر است و براساس فرمایش مقام عظمای ولایت باید با کار روزافزون و تلاش به نتایج مهمی برسیم و در این زمینه همه مردم و علمای تشییع و تسنن دست در دست یکدیگر یاریگر مسئولان در این زمینه باشند. 

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ میلیون معتاد در دنیا وجود دارد، گفت: سالانه ۴۵۰ هزار نفر معتاد در جهان بر اثر استعمال مواد مخدر فوت می‌کنند.

سردار مومنی بیان کرد: برخی از کشورها استفاده از موادمخدر را آزاد کردند که سازمان ملل در این زمینه انتقاد کرده زیرا این امر باعث رواج مواد در کشورهای دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: مواد مخدر دین، مذهب و جغرافیا نمی‌شناسد و هیچ دولتی به تنهایی قادر به مقابله با این پدیده شوم نیست بلکه باید همه ارکان نظام، مردم و حتی جهانیان با اجتماعی کردن این موضوع تلاش کنند و در راس همه، سازمان‌های مردم نهاد نقش اساسی دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه باید بیش از پیش از درون خود را تقویت کنیم، گفت: کشفیات مواد مخدر در استان قهرمان سیستان و بلوچستان از چندین کشور دنیا نیز بیشتر است که این امر نشان دهنده همکاری خوب مردم و دستگاه‌های دست اندرکار است.

وی اضافه کرد:  اصلی‌ترین راه مبارزه با موادمخدر، پیشگیری است و باید در این زمینه همه یاریگر یکدیگر باشیم و نگذاریم کسی در این زمینه دچار آسیب شود زیرا یک معتاد علاوه براینکه به خودش آسیب می‌زند باعث صدمه به بخش مهمی از جامعه نیز می‌شود.

وی افزود: براساس آمارهای موجود میانگین مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان از میانگین کشوری بیشتر است و این نشان از یک ظرفیت خوب در این استان است.

سردار مومنی اظهار داشت: نهایت تلاش خود را از اقدامات گسترده سیستان و بلوچستان در راه مبارزه با موادمخدر انجام خواهیم داد و تاکید می‌کنم موضوع این استان فراموش نخواهد شد و با همه توان در این زمینه پیش می‌رویم.

جانشین فرماندهی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: آمریکا در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی و دشمنی با ملت ایران بوده به همین دلیل باید مبارزه جهادی صورت گیرد که خوشبختانه تمامی تلاش‌های دشمنان در این ۴۰ سال همواره با شکست مواجه شده است.

سردار امان‌الله گشتاسبی افزود: مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان راهکار ارزشمندی است که شکل گرفته و تمامی آحاد جامعه از بسیج و سپاه گرفته تا ائمه جمعه و جماعات، سمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و غیره باید در این زمینه یاریگر یکدیگر باشند.

وی بیان کرد: مردم این استان جزو بهترین مردم در طول تاریخ به منظور همراهی با نظام هستند.

 جانشین فرماندهی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نگاه به مرز باید در اولویت باشد، ادامه داد: مرزها باید ساماندهی شوند و برای وضعیت معاش مردم مرزنشین اقدام اساسی صورت گیرد زیرا در غیراینصورت دچار مسائل و مشکلاتی خواهیم شد.

وی گفت: سپاه با همه توان، اقدامات و تجهیزات در خدمت ارگان‌هایی که در راه مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنند، است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.