حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون در این سامانه ثبت شده که در تابستان امسال ۲۳۷ هزار و ۷۱۰ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

وی تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را ۱۴ هزار و ۹۷ کتابخانه عنوان کرد و افزود: حضور کانون‌ها در عرصه مجازی از اولویت‌های این نهاد است تا از همه ظرفیت‌ها برای گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد بهره گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مدنظر قرار دادن برنامه فرهنگی متنوع نظیر سفرهای زیارتی داخل و خارج کشور و رقابت‌های فرهنگی را از جمله فعالیت‌های این نهاد برای جذب بیشتر جوانان به کانون‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۵ هزار و ۶۷۶ فعالیت از این استان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده که ۱۰ هزار و ۵۹۱ فعالیت آن در حوزه قرآن و عترت بوده است.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: استقبال مردم سیستان و بلوچستان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد سبب شده تا از مجموع هزار و ۳۶۲ کانون موجود این استان ۷۲۵ کانون آن به اهل تشیع و ۶۳۷ کانون به اهل سنت اختصاص داشته باشد.

وی افزود: حدود نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها قرار دارند این درحالیست که در سیستان و بلوچستان این آمار ۷۱درصد گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.