حامد زارعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و ۱۲ نشست نمایش‌نامه‌خوانی، اهدای کتب کمک درسی به دانش‌آموزان حاشیه شهر  و نامگذاری تعدادی از خیابان‌ها و میادین شهر در هفته کتاب از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: هم‌اینک ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی در سیستان و بلوچستان برای استفاده علاقمندان کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت:۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که در مقایسه با ۱۳ هزار نفر سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای سیستان و بلوچستان فاقد کتابخانه هستند بیان کرد: ۲۰ ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت و آمد استان مستقرشده است تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود.

زارعی سرانه مطالعه کتاب را در سیستان و بلوچستان بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۱ دقیقه ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است و ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی بیان کرد:۳۰ عنوان کتاب با بیش‌از هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب از مولفان بومی سیستان و بلوچستان در کتابخانه‌های استان برای استفاده علاقمندان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سرانه پایین مطالعه در این استان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره‌گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.