دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روزجمعه در مراسم اختتامیه پنجمین فن‌بازار ملی سلامت در چابهار اظهار داشت: در این رخداد علمی بزرگ و مهم که در جوار دریای عمان برگزار شد، اقیانوسی از ایده‌ها، فنآوری‌ها و اختراعات نو به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: مخترعان و صاحبان فناوری‌های بکر و خلاقانه در پنجمین فن‌بازار ملی سلامت به خوبی ثابت کردند که ایران اسلامی با تکیه بر توان فرزندان خود، از شرق و غرب بی‌نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در مجموع ۳۰ غرفه از دانشگاه های علوم پزشکی ، مراکز رشد فناوری سلامت، مراکز تبادل فناوری و شرکت های دانش بنیان کشور در این فن‌بازار فعالانه به معرفی دستاوردهای علمی خود پرداختند و به طور متوسط در هر غرفه ۴ محصول دانش بنیان به سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به دانش معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و میهن دوست در این فن‌بازار نقطه قوت قابل توجه و قابل اتکائی محسوب می شود تاکید کرد: یکی از نقاط قوت این فن بازار  در کنار ارائه فناوری‌ها، حضور این سرمایه گذاران است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس پنجمین فن‌بازار ملی سلامت همچنین به حضور بیش از  ۳۵۰ دانشجوی خلاق و ایده پرداز و بیش از  ۱۵۰ عضو هیئت علمی از سراسر کشور، ۵۰ مسئول ارشد وزارت بهداشت، وزارت کار، وزارت صنعت،معدن و تجارت در این فن‌بازار اشاره کرد و گفت: این تجربه بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و استان سیستان و بلوچستان حرکتی نو در مسیر پیوند بیش از پیش صنعت و دانشگاه محسوب می شود.

دکتر هاشمی‌شهری گفت: در این ۲ روز برگزاری همایش ۲۰ تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ارائه کننده محصولات و سازمان‌های کارفرمایی مختلف امضا شد. 

وی تصریح کرد:  در این فن بازار نشست های بزرگی با عنوان انتقال تجربه برای بیان تجربیات موفق شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف دارو، تجهیزات پزشکی و سلامت ، راهکارهای توسعه فناوری تجهیزات پزشکی ، سرمایه گذاری شرکت های فناور و دانش بنیان در منطقه آزاد چابهار، ارائه ایده های دانشجوئی و ثبت ایده ها توسط دفتر مالکیت معنوی به نام ارائه دهنده، برگزار شد.

پنجمین فن بازار ملی سلامت با شعار دانشگاه نوآور، رونق اقتصاد سلامت با حضور معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، فرماندار شهرستان ویژه چابهار و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از روز گذشته آغاز و امروز /جمعه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.