رضا بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زوار پاکستانی در طول سال وارد کشور می شوند که این ورود در  ایام محرم به ویژه اربعین سرور و سالار شهیدان رشد چشمگیری پیدا می کند.‌
وی افزود:  در این راستا شب گذشته چهار هزار و ۶۰۷ زائر از طریق مرز میرجاوه وارد استان شده و مورد استقبال خادمان ستاد مردمی اربعین قرار گرفتند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان  گفت: این ستاد در ۶ حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: ۱۲ موکب در میرجاوه برای استقبال از زوار پاکستانی تدارک دیده شده به طوری که این منطقه مرزی به مرز مهرورزی خادمان اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شده است.

بختیاری افزود: این در حالیست که در زاهدان نیز هشت موکب برای ساماندهی و اسکان زائران پاکستانی درنظر گرفته شده به طوری که این موکب ها ظرفیت پذیرش ۶ هزار زائر را در هر شبانه روز دارند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم مهمان‌نواز شیعه و سنی این استان مرزی با آغوش باز میزبانانی خونگرم برای زائرانی پاکستانی هستند.

وی ادامه داد: به منظور ساماندهی خدمات و بکارگیری موثرتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی داخل و خارج استان تمامی امور مربوط به این حرکت عظیم از طریق سایت اینترنتی به آدرس www.۴۰۰۵۴.ir انجام می شود.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.