مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همایش روز جهانی «گردشگری» به طور همزمان در ۱۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

علیرضا جلالزایی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و صنایع دستی برای نخستین بار میزبان همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر مونسان به زاهدان افزود: شرکت در همایش روز جهانی«گردشگری»،حضور در نشست شورای راهبردی گردشگری، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، رونمایی از دستاوردهای گردشگری این استان، نشست با  فعالان حوزه گردشگری، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان گردشگری کشور و منطقه، برگزاری نمایشگاه گردشگری و غذاهای محلی و افتتاح چند پروژه گردشگری از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به زاهدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و هیات همراه متشکل از آژانس‌داران و هتلداران بخش خصوص این استان به منظور شرکت در مراسم این همایش وارد زاهدان شدند.

وی بیان کرد: همچنین هیاتی از مدیران و کارشناسان هلندیگ گردشگری «مارکوپولو» برای حضور در مراسم رسمی روز جهانی «حهانگردی» وارد سیستان و بلوچستان شدند و در حال بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شمال و جنوب این استان برای طراحی تورهای گردشگری به منطقه هستند.

جلالزایی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی «گردشگری»در سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.

وی افزود: نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و نمایشگاه غذاهای بومی محلی سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش روز جهانی «گردشگری» با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ و قابلیت‌های این استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در هفته گردشگری ۵۰درصد تخفیف برای مهمانانی که وارد این استان شوند در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین کارگاه آموزشی با عنوان «صفر تا صد طراحی پکیج سفر» با حضور فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا امسال گرامیداشت روز جهانی «گردشگری» با شعار "گردشگری و اشتغال آیندهای بهتر برای همه" در زاهدان برگزار می‌شود. 

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.