مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۵ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی پسر و دختر این استان سال تحصیلی خود را با یاد و خاطره رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آغاز می‌کنند تا با کسب علم و دانش ادامه دهنده راه شهیدان باشند.
حمیدرضا رخشانی افزود: جشن شکوفه‌ها به منظور آشنایی نوآموزان با فضای جدید کلاس و مدرسه پیش از آغاز رسمی کلاس‌ها امروز در  سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان اول ابتدایی سیستان و بلوچستان را پسران و ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان پایه اول استان به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد گفت: امسال ورودی دانش‌آموزان پایه اول به مدارس استان افزون بر چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی از حذف مدارس خشتی و گلی تا پایان سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آنها به ۱۶۰ کلاس کاهش یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.