عیسی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای کمک به تامین نیازهای مردم منطقه و بهره‌بردن درست از منابع آبی است.
وی بیان کرد: خاش با داشتن ۲ هزار حلقه چاه،۴۵۰ رشته قنات و ده‌ها چشمه و بندهای خاکی ظرفیتی مهم برای تولید و پرورش انواع ماهیان دارد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال افزون بر سه میلیون بچه ماهی در سطح استخرهای پرورش ماهی و بندهای خاکی استان رهاسازی شده که امیدواریم افزون بر ۵۰ هزار تن ماهی برداشت شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی خاش خاطر نشان کرد: این شهرستان با داشتن تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی استان بوده بطوریکه هم اینک حدود ۴۰۰ آبزی پرور به کار پرورش ماهیان گرم آبی اشتغال دارند.
مدیرشیلات خاش نیز گفت: سالانه افزون بر ۱۰۰ تن انواع ماهی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
یوسف شهرکی افزود: در کنار پرورش ماهی قزل آلا، انواع ماهیان مانند آمور، کپور و فیتوفاگ در استخرهای پرورش ماهی خاش تولید می‌شود.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۲ سالن تکثیر و ترویج پرورش ماهی در «اِسکل آباد و تودک» ایجاد شده که بخش بزرگی از نیازهای سیستان و بلوچستان در این واحدها تامین می‌شود.
به گزارش ایرنا،همه ساله، آبزی پروران شهرستان خاش با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم و سردآبی با نحوه درمان آن و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می‌شوند.
آبزی پروران خاش تاکنون با استفاده از نرم افزارهای آموزشی در مورد تاثیر پارامترهایی نظیر Ph اکسیژن، دما، نیتریت، نیترات و آمونیاک آموزش‌های لازم را فراگرفته و تاثیر هر یک از این موارد را بر نحوه تغذیه، رشد و نمو ماهیان می‌دانند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
۷۳۱۰**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.