دکتر محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانجام پس از پیگیری‌های مستمر، مجوز این مرکز به عنوان سیزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور صادر شد. 

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز فوق تخصصی در زاهدان گام بلند دیگری در زمینه تکمیل چرخه درمان بیماران در سیستان و بلوچستان و کاهش مسافرت‌های درمانی هموطنان برداشته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: پس از سپری شدن فرایند بیماریابی و انجام ‌بررسی‌های لازم نخستین عمل جراحی کاشت حلزون در ماه‌های پایانی سالجاری انجام خواهد شد.

وی گفت: پروتز کاشت حلزونی ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

هاشمی ادامه داد: کاشت حلزونی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان علاوه بر مکان درمان بیماران داخلی ظرفیت بالایی در پذیرش بیماران خارجی وجود دارد گفت: این استان پهناور با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری‌های عفونی و گرمسیری از مهمترین محورهای توسعه گردشگری سلامت در این دانشگاه است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.