سرهنگ پاسدار محسن اکبری روزشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی همایش‌های مختلف و نشست‌های تخصصی بانوان، مدیران، رسانه، هیات‌های مذهبی، تجلیل از فعالان این عرصه، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و تجمع بانوان عاشورایی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این هفته در سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مکتب حیات بخش اسلام امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ۲ فریضه مهم و حیاتی همواره مورد توجه قرار گرفته و تاکید شده است که این ۲ مهم را مد نظر داشته باشیم.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: اگر همه آحاد جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت مهم و خطیر خود به خوبی عمل کنند نظام الهی بیمه خواهد شد.

وی تاکید کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر عامل سعادت جامعه و نزول برکات الهی و ترک آن سبب گمراهی و دور شدن از رحمت خداوند می‌شود.

اکبری گفت: با توجه به اهمیت این ۲ فرضیه الهی از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را در این حوزه فرا گرفته‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت برای ۲ هزار نفر نیز کارت امر به معروف و نهی از منکر صادر شده است تا به صورت لسانی به گسترش این امر الهی در جامعه بپردازند.

اکبری با اشاره به ارتباط ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه گفت: این ستاد پشتیبان تمام رسانههای حق طلب و فعال در چهار چوب قانون است.

به گزارش ایرنا در احکام دین، به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب، امر به معروف و بازداشتن آن‌ها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است.

با عنایت به اینکه حضرت امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، نخستین هفته ماه محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.