حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید بزرگ و یادگار ارزشمند حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) بیان کرد: در چهار دهه اخیر ابهت و عظمت کشورمان برای مردم دنیا نمایان گشته و در گام دوم انقلاب اسلامی نیز این مسیر شجاعانه تداوم می یابد.
وی اظهار داشت: دشمنان باید بدانند اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان ایران اسلامی در گام دوم انقلاب با تشکیل جبهه‌های مقاومت و ایثار و مقابله همه جانبه با مستکبران عالم پرچم اسلام را در دنیا برافراشته نگه می دارند.
امام جمعه خاش ادامه داد: حمایت از مردم مظلوم دنیا و کمک به اجرای عدالت و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) مورد توجه ایران بوده و قطعا دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم و ننگین‌شان ناکام می مانند.
وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: سران کشورهای اسلامی و تمام مسلمانان دنیا باید راهی را بروند که در آن خیر و سعادت دنیا و آخرت شان است و این مهم با حفظ اتحاد و یکپارچگی و همبستگی محقق می شود.

امام جمعه اهل سنت خاش: حج ابراهیمی و عید سعید قربان عرصه نمایش عظمت امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت خاش گفت: مناسک حج ابراهیمی و عید سعید قربان بهترین فرصت و عرصه‌ای مهم برای نمایش عظمت امت اسلامی است.
مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان افزود: بهترین و پسندیده ترین عمل در روز عید سعید قربان، ذبح دام قربانی است که مورد پسند و رضایت پروردگار متعال واقع می گردد و چنانچه عمل حضرت ابراهیم خلیل (ع) و فرزند ارزشمندشان حضرت اسماعیل (ع) مقبول بارگاه الله رب العزه قرار گرفت.
وی بر اهمیت و ضرورت تقویت همبستگی و اتحاد در میان اقشار جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: هرگاه امت اسلامی دلهای خود را نزدیک کرده اند، راه های نفوذ شیاطین و دشمنان بسته شده و مسلمانان به عزت و شکوه و کمال رسیده اند.

جشن های اسلامی مطابق سنت و سیرت نبوی باشد

مولوی محمد گل ریگی مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت خاش نیز با اشاره به اینکه مردم مسلمان باید از بدعتها و آسیب‌ها در جشن‌های عروسی اجتناب کنند گفت: عروسی‌ها و جشن‌های اسلامی باید مطابق سنت و سیرت نبوی باشد و همگان از موسیقی و فعل‌های حرام رقص و آواز و شراب‌خواری اجتناب و از خدا و کتاب الله و رسول الله شرم کنند تا به درجه نفاق و کفران نعمت نرسند.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز در جمع نمازگزاران عید سعید قربان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و کشور برای ضربه زدن به نظام اسلامی از همان سالهای آغازین و شکل گیری انقلاب برنامه ریزی و تلاش کرده و همچنان خباثت‌های آنها ادامه دارد گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی سبب قوت قلب امت اسلام شده و امروز دنیا اقتدار و عزت و عظمت کشورمان را دریافت کرده و ایران سربلند در دفاع از ملتهای مظلوم دنیا با مستکبران در پیکار است.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم با تبریک عید سعید قربان از اقدامات شایسته وزارت کشور در راستای توجه به مطالبات مردم و انتصاب فرمانداری جوان و توانمند و دلسوز برای شهرستان تقدیر کرد و گفت: در سالهای اخیر تلاشهای لازم برای پیگیری مطالبات مردم انجام شده اما بسیاری از مشکلات همچنان وجود دارد که عدم تحقق کارها نتیجه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نبود اعتبارات لازم بوده است.
کرد دوشیفته کردن فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی، بالا بردن مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، انجام دیدارهای مردمی، بازدیدهای مکرر و نظارت بر طرحها و تلاش برای تامین آب شرب مردم شهری و روستائی، گازرسانی، راه آهن، راهسازی و مصوب کردن دوبانده شدن ۱۰۰ کیلومتر از راه خاش به زاهدان، اجرای پروژه‌های بهداشتی، تجهیزات اورژانس، هنرستان سلامت، اینترنت روستایی و غیره را نمونه‌ای از کارهای انجام شده عنوان کرد.

۷۳۱۰ **۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.