حجت‌الاسلام عیسی بزمانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: از عید قربان تا غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده و به همین مناسبت در ۲۰ شهرستان سیستان و بلوچستان که حوزه  فعالیت بنیاد بین‌المللی غدیر می‌باشد، برنامه‌های مختلفی برای اجرا طراحی شده است.

وی گفت: نکته قابل توجه اینکه محوریت برنامه‌ها مردمی است زیرا سیاست بنیاد بین‌المللی غدیر این است که برنامه‌ها و مراسم حوزه فضائل امیرالمومنین (ع) و فرهنگ غدیری با محوریت مردم، خیران و نهادهای مردمی برگزار شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری جشن‌های مردمی قربان تا غدیر (دهه امامت و ولایت) در مساجد، تکایا و هیئات مذهبی در زاهدان از امروز آغاز می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد:  برنامه محوری تجمع غدیریون و شب شعر در شب و روز عید غدیر در مسجد الغدیر و میدان سربازان گمنام زاهدان و در تمامی مساجد جامع سراسر استان و مساجدی که به نام امیرالمومنین (ع) نامگذاری شده مراسم محوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بزمانی با بیان اینکه غدیر ما را به بحث عدالت‌خواهی و توجه به مسائل اجتماعی پیوند می‌زند، گفت: خطبه خوانی غدیر، زیارت امین‌الله و جامعه کبیره از ویژه برنامه‌های جشن‌های غدیری است و در شب میلاد امام هادی (ع) به زیارت غدیریه خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰ هزار نفر در مساجد و تکایا در شب و روز عید غدیر توسط مردم اطعام خواهند شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر سیستان و بلوچستان افزود: ایستگاه‌های صلواتی متعددی در شب و روز عید غدیر توسط مردم و خیران برپا و مسابقات فرهنگی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان برگزار و در روز عید غدیر قرعه کشی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزاری کارگاههای آموزشی غدیر و شب شعر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های غدیری است.

حجت الاسلام بزمانی گفت: همچنین در روز عید غدیر همایش‌های مردمی خواهران در حاشیه شهر و همایش تبیینی مباهله و بازسازی واقعه غدیر در هشت شهرستان سیستان و بلوچستان توسط سپاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال رساندن پیام غدیر با شعار «لبیک یا رسول‌الله(ص)» در نظر گرفته شده و هر کسی در هر کجای استان نسبت به رساندن پیام غدیر به دیگران وظیفه‌مند است زیرا این پیام لبیک گفتن به ندای پیامبر اسلام (ص) است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان بیان کرد: دیدار با سادات و خانواده معظم شهدا و جانبازان، مسابقات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند حاشیه شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: غدیر باید به سمتی حرکت کند که در برگیرنده همه احزاب و اقوام باشد و انتظار از جامعه اسلامی اینست که از فرصت دهه کرامت برای گسترش و تعمیق وحدت استفاده کند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.