رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاروان سلامت اصفهان در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم از ۱۵ تا ۱۸ مرداد در این روستا مستقر شد.

وی ادامه داد: هزار و ۳۱ نفر از اهالی این روستا در مدت استقرار کاروان سلامت از خدمات درمانی پزشکان عمومی و ۵۳۲ نفر از خدمات پزشکان متخصص اصفهانی بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۵۰ پزشک عمومی و متخصص و کادر بهداشت و درمان در قالب این کاروان سلامت به ارائه خدمات به مردم روستایی ایرانشهر پرداختند.

وی ارائه خدمات دندانپزشکی به ۵۳ نفر، انجام ۱۱۶ عمل سرپایی، مشاره تحصیلی به ۱۵۹ دانش آموز، مشاوره کارآفرینی به ۲۳۵ نفر، توزیع گوشت گرم، توزیع سه هزار و ۱۳۵ بسته لوازم التحریر و ۹۷۶ ست بهداشتی و اجرای برنامه های جنگ فرهنگی برای ۷۴۸ نفر را از جمله مهمترین اقدامات اعضای کاروان سلامت اصفهان در این روستای محروم ایرانشهر ذکر کرد.

راشکی با اشاره به اهمیت طرح« نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرحرا در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت به اجرا در آورد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.