مجتبی میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه از خانه فرهنگ ایران در پاکستان با شعار« یار من ایران و صلح و دوستی واقعی» سفر خود را آغاز کرده اند.

وی گفت: این گروه به منظور افزایش صلح و دوستی و روابط بین ۲ کشور از طریق گردشگری و سفر و تعاملات بین مردم به ایران سفر کردند و هدف آنها به نوعی پایان دادن به دخالت بیگانگان در این منطقه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام یک حرکت بزرگ در استان و در سطح ملی است و همواره به دنبال برنامه مشترک بین ایران، افغانستان و پاکستان هستیم که اگر بتوانیم محیط کلان کسب و کار گردشگری را درست کنیم و تعاملاتمان را با پاکستان و افغانستان افزایش دهیم موفقیت های بیشماری نصیب هر سه کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: این تعاملات باعث ارتباط بیشتر مردم سه کشور و استفاده بهتر از مرز می شود تا به یک امنیت پایدار برسیم و اگر این امنیت در منطقه حاکم شود بهترین ظرفیت های گردشگری را در سیستان و بلوچستان، پاکستان و افغانستان خواهیم داشت.

میرحسینی ادامه داد: از طریق این تعاملات می توان به بازار چین و هندوستان دست پیدا کرد و مسیر جدید گردشگری تعریف کنیم.

وی گفت: حرکت این گروه به توسعه پایدار گردشگری و افزایش حضور گردشگران در منطقه می انجامد و امیدواریم روزی شاهد کمتر شدن دخالت بیگانگان در منطقه باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ما لباس مشترک و زبان مشترک با پاکستان داریم و این اشتراکات به حدی است که فضایی برای اختلاف باقی نمی گذارد.

وی اظهار داشت: این هیات ۱۶ نفره پاکستانی در سفر ۲ روزه به زاهدان از موزه منطقه ای جنوب شرق، آثار و جاذبه های زاهدان، صنایع دستی و فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان بازدید خواهند کرد و  فردا به سمت کرمان حرکت می کنند.

میرحسینی گفت: اختتامیه برنامه این گروه در تهران و همزمان با سالروز استقلال پاکستان خواهد بود.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.