محمدرضا سالاری فنودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت آسمان دریای عمان صاف تا نیمه ابریست و با وزش باد شرقی و غبار صبحگاهی روبرو خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه دریای عمان مواج خواهد بود، ادامه داد: تشکل های صیادی و سایر فعلان دریایی ضمن هشدار به صیادان نسبت به مواج بودن دریا و الزام به احتیاط بیشتر، باید از فعالیت های صیادی شناورهای کلاس قایق جلوگیری کنند.
رئیس اداره هواشناسی چابهار خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مواج بودن شرق دریای عمان، توصیه می شود تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض های پایین با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.
وی به فعالیت شناورهای تجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت جوی و دریایی، مسیر حرکتی شناور های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان(مسقط) مساعد است.
سالاری فنودی ادامه داد: همچنین برای بنادر پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) توصیه می شود حرکت شناورها با احتیاط همراه باشد.
به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد از روز دوشنبه تا پایان هفته شاهد تقویت ناپایداری های جوی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
همچنین براساس آخرین مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی تا روز پنج شنبه سرعت وزش باد در شمال استان تا 60 کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت. از دوشنبه تا چهارشنبه گاهی این سرعت تا 80 کیلومتر برساعت نیز خواهد رسید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.