سورنا ستاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در چابهار اظهار داشت: تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان در صورت آمادگی، همکاری لازم و تامین زیرساخت های لازم از پردیس پارک علم و فناوری بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: چنانچه مسئولان سیستان و بلوچستان فضای لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری را اختصاص دهند آمادگی داریم تمام تجهیزات، مونوتورینگ، بازسازی و آماده سازی آن را برعهده بگیریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر تامین زیرساخت‌های مختلف در سیستان وبلوچستان تاکید کرد و افزود: باید مفهوم توسعه را به مردم بومی یاد داد و ظرفیت های کارآفرینی را بیشتر کرد.

وی بیان کرد: تفکر و نوع فرهنگ در سیستان و بلوچستان انگیزه را برای مسئولان بیشتر می کند و می توان با حضور بیشتر به این منطقه در بخش های مختلف کمک کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: سفر مسئولان بلند پایه می تواند منجر به تخصیص اعتبار، توجه مادی و معنوی به این استان شود.

احمدعلی موهبتی افزود: چابهار را باید متفاوت با سایر شهرها دید تا مردم بومی توسعه یافتگی را عملا حس کنند.

وی بیان کرد: با وجود نبود بودجه طرح های مختلف در سیستان و بلوچستان در حال اجراست و باید به سوی کارهای نو، تکنولوژی جدید و نوپا گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اختصاص فضا و امکانات تمام همکاری ها را در تمام شهرها انجام می دهیم تا بتوان با کارهای فناورانه بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری از ظرفیت های اقتصادی و تجاری کنارک، دانشگاه بین الملی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، شهرک های پتروشیمی و فولاد بازدید و در نشست با استارتاپ های فعال در منطقه مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

بازدید از ظرفیت های علمی و اقتصادی و همچنین رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال از جمله برنامه های سفر سورنا ستاری به چابهار  بود.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.