رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزایش 50 درصدی تخت های بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تا شش ماه آینده انجام خواهد شد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزارت بهداشت در خصوص سلامت نوزادان در استان اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به عنوان مرکز ارائه خدمات فوق تخصصی نوزادان در استان، در صدد هستیم تا تخت های Nicu این بیمارستان را از 20 تخت موجود به 50 تخت افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان 80 تخت فعال مراقبت های ویژه نوزادان وجود دارد که 43 تخت مربوط به بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل مرگ نوزادان سندروم تنفسی است تصریح کرد: آموزش به مادران باردار به منظور پیشگیری و کاهش مرگ نوزادان، با کمک 8 هزار نفر داوطلب سلامت دانشگاه، و بهورزان و تیم های سلامت در مناطق شهری و روستایی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه افزایش تخت های بیمارستانی و اعزام متخصصین تنها راهکار ارتقای سلامت نوزادان و کاهش مرگ و میر نوزادان نیست افزود: عزم عمومی و آموزش های سلامت به مادران باردار از جمله راهکارهای مهم کاهش مرگ نوزادان است.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان زایمانها در استان سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان سراوان است، تقویت بخش Nicu بیمارستان رازی سراوان از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود که به لطف خدا انجام شد ودرحال حاضر با حضور 2 متخصص اطفال مقیم و 6 تخت در این شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم شریف این منطقه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به بعد مسافت در استان و اهمیت سلامت نوزادان اظهار کرد: در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه که بیمارستانی تازه تاسیس است و این شهرستان نزدیک به مرکز استان است، در حال حاضر بخش Nicu فعال است و یک متخصص اطفال نیز در این بیمارستان بصورت مقیم حضور دارد.
هاشمی شهری خاطر نشان کرد: مساعدت وزارت بهداشت در خصوص اختصاص فوق تخصص نوزادان به استان سیستان وبلوچستان و همچنین تخصیص اعتبار در خصوص توسعه مراکز و بخش های خدمات تخصصی نوزادان و مشارکت مادران بر فراگیری برنامه های آموزش سلامت از مهمترین برنامه های قابل پیگیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مسیر ارتقای سلامت نوزادان عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.