صاحب گل صالحی روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاش اظهار داشت: با توجه به اینکه عید سعید قربان در پیش است، ضرورت دارد شهروندان در موارد ذبح دام، نگهداری و مصرف گوشت های قربانی به توصیه های بهداشتی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد شاغل در کشتارگاه ها، ضمن رعایت بهداشت فردی باید موقع ذبح دام‌ها از دستکش،چکمه و روپوش استفاده کنند بر اهمیت اطلاع رسانی در نمازهای جمعه و از طریق شوراها،دهیاران و بهداشت یاران در خصوص تب کریمه کنگو تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که به وسیله کنه به انسان منتقل و مرگ و میر بالایی دارد و همه گیری‌های داخل بیمارستان آن نیز شایع است.

بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام و تنفس در تماس با دام‌های آلوده قابل انتقال است.

مهمترین علائم آن در چهار روز اول ابتلاء شبیه بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا از جمله تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تعرق شدید شبانه، استفراغ، گلو درد، دل درد و غیره، علائم خونریزی دهنده (هموراژیک) است و از روز چهارم ابتلاء خونریزی از اعضای مختلف بدن مثل بینی، لثه، ادرار، استفراغ خونی، رحم و خونریزی زیر پوست نیز به این علائم اضافه می‌شود.

۷۳۱۰**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.