سفیر کشور هندوستان در ایران گفت: ما به تعهداتمان برای همکاری در بندر چابهار پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد تمام تلاش خود را به کار می بندیم .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، گدام دارمندرا در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان که با موضوع تسریع در اجرای بندهای موافقتنامه سه جانبه ایران- هند- افغانستان و تشکیل کارگروه ویژه پیگیری این توافق نامه در سفارت هند در تهران برگزار شد بیان کرد: در پی سفر به بندر چابهار، بازدید از بخش های مختلف این بندر و برگزاری نشست با مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، هفته گذشته جلسه ای با محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی ایران داشتیم که تمامی موارد به وی اعلام شد .

وی با بیان این که این دیدار موجب بازدید مدیران اگزیم بانک هند از بندر چابهار شد افزود: حدود 6 ماه است که هندوستان عملیات بندری را با جدیت کامل در بندر چابهار آغاز کرده و مذاکراتی در خصوص تامین فاینانس 150 میلیون دلاری انجام داده است .

به گفته سفیر هند، تصمیم و همکاری هند با ایران در خصوص بندر چابهار بسیار جدی است و برای تامین مالی تجهیزات مورد قرارداد در حال رایزنی با بانک های فی مابین هستیم .

دارمندرا ادامه داد: همچنین فردا گروهی از وزارت کشتی رانی هند جهت شرکت در جلسه همکاری های دریایی ایران و هند به تهران سفر می کند .

وی اظهار کرد: به عنوان سفیر هندوستان می گویم که روابط بین ایران و هند بسیار عمیق و جدی است و ما علاقه زیادی برای ادامه فعالیت در بندر چابهار داریم، ما به تعهداتمان پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد تمام تلاش خود را به کار می بندیم .

سفیر هند تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و هند بسیار حائز اهمیت است و چابهار نماد این همکاری هاست، هر موضوعی که به عنوان سفیر در ارتباط با بندر چابهار در حیطه اختیارات و وظایف من باشد به طور جدی پیگیری خواهم کرد .

لزوم همکاری شرکت IPGL برای جذب بار سایر کشورها

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: تمامی موارد و جزییات قرارداد فی مابین ایران، هند و افغانستان باید توسط تیم کارشناسی با سطوح پایین تر تنظیم، ارزیابی و برای تهیه سند جامع به مسئولان بالادستی ارسال شود .

بهروز آقایی با تاکید بر این که بازاریابی اپراتور هندی در خصوص تامین و انتقال بار و کالا از طریق بندر چابهار باید در اولویت برنامه ها باشد افزود: در حال حاضر باید از همه توان برای انتقال کالاهای صادراتی و ترانزیتی کشور هندوستان از طریق بندر چابهار استفاده شود .

به گفته وی، با بازاریابی های انجام شده توسط تیم اقتصادی بندر چابهار شاهد رونق ترافیک کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور هستیم .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که شفافیت در گفتار و رفتار موجب تسریع و تسهیل در اجرایی سازی بندهای قراردادی می شود اظهار کرد: شرکت IPGL نباید بازاریابی های خود را محدود به هندوستان کند، بلکه باید نسبت به جذب و انتقال بار سایر کشورها به خصوص کشورهای محصور در خشکی نیز اقدام های لازم را انجام دهد .

گفتنی است: تفاهم نامه ای موسوم به چابهار سوم خرداد ماه سال 1395بین سه کشور ایران، هند و افغانستان به امضا رسید و در حال حاضر عملیاتی است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.