مدیرعامل صندوق کارافرینی امید در این همایش با اشاره به پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در بخش سوزن دوزی سیستان و بلوچستان گفت: برای پیگیری این تسهیلات نیاز بود که در قسمت توانمندسازی سوزن دوزان بازار مناسب فراهم شود که این مهم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران آماده شد. 
نوراله زاده افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که بین صندوق کارافرینی امید و سازمان فناوری اطلاعات ایران به امضا رسید مصوب شده است تا از ظرفیت بازارهای مجازی برای فروش محصولات سوزن دوزی استفاده شود. 
وی ادامه داد: در حوزه هنر سفال کلپورگان هم این صندوق نخستین کوره  و کارگاه رنگ آمیزی سفال کلپورگان را در دست ساخت دارد و برای فروش محصولات سفالگران هم مجموعه سوچن آماده شده است تا بازار مناسب فراهم شود. 
مدیر شعب صندوق کارافرینی امید سیستان وبلوچستان نیز در این همایش گفت: برای بازار پسندی محصولات سوزن دوزی این استان دوره ۲ روزه توانمندسازی مشاغل جوامع محلی بر پایه سوزن دوزی در چابهار برگزار شد تا فعالان این حوزه با نحوه ورود به بازارهای جهانی و مجازی آشنا شوند.
ادریس دینار زهی با اشاره به تجلیل از فعالان و پیشکسوتان هنر سوزن دوزی افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه عرضه محصولات سوزن دوزی هم برگزار شد. 
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با اشاره به حمایت این منطقه از هنر سوزن دوزی گفت:  از سه سال گذشته تاکنون به مهمانان و مسئولانی که به چابهار آمده‌اند صنایع دستی سیستان و بلوچستان اهدا شده است تا سفیر معرفی هنر این استان باشند. 
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: صنعت سوزن دوزی با برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی از جمله نمایشگاه مد و لباس رونق خوبی گرفته و منطقه آزاد چابهار هم به دنبال حمایت از این هنر تاریخی استان است. 
۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.