مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 20 هزار واحد خون از ابتدای امسال تا پایان تیرماه به پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان اهداء شده است.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سهیلا خسروی افزود: علاوه بر این در این مدت 13هزار واحد خونی هم از سایر نقاط استان برای رفع نیاز بیماران دریافت شده است.
خسروی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان خاش افزود: شهروندان خاشی برای اهدای خون خود می‌توانند روزهای سه‌شنبه هر هفته به این پایگاه مراجعه کنند.
وی همچنین با بیان اینکه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن روزانه 388واحد خونی نیاز دارند، گفت: این استان به علت سوانح بالای رانندگی و بیماریهای ژنتیکی نیاز خونی بالایی دارد.
خسروی گفت: بیش از سه هزار و 500 بیمار تالاسمی، بیش از هزار و 100 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
وی تاکید کرد: از آنجایی که استان های معین تامین کننده خون مورد نیاز بیماران استان نیز دچار کمبود اهدای خون شده اند ضروری است مردم نوعدوست استان نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند.
وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.