مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد در حوزه خدمات رسانی و توانمدسازی باید فارغ از شعارگری باشد

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، فاطمه فاضلی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان، افزود: بحث حاشیه نشینی، مستضعفان، خانوارهای بد سرپرست که هرکدام مسابل خاص خود را دارند باید مورد پیگیری نهادها و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

فاضلی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با سرپرستان خانواده که مسئولیت زندگی را بر عهده دارند، فرزندان بزرگ دارند و همچنین دارای مشکلات عدیده‌ای هستند نقش نهادهای حمایتی در ساماندهی این گروه حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: ارایه آموزش‌های مهارتی در اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار دارد اما زنان سرپرست خانوار به دلیل تربیت فرزندان و رسیدگی به امور منزل امکان حضور در کلاس را ندارند بنابراین پیشنهاد می شود مددجویان تحت حمایت این نهاد با فراگیری آموزش در قالب مربی به این افراد کمک کنند .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خانوارهای سیستان و بلوچستان  بیشتر آنها سوزن دوز هستند بنابراین اگر افراد نیازمند پس از شرکت در کلاس های آموزشی سازمان  فنی و حرفه ای و مدرک تخصصی دریافت کنند با معرفی به این نهاد از دریافت تسهیلات برخوردار خواهند شد

فاضلی یادآور شد: افراد بسیاری هستند که قابلیت آموزش را دارند و زنان توانمند هستند اما اگر بیکار شوند و نتوانند گذران زندگی کنند دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد .

وی افزود: روستای روشن آباد بخش کورین  ۱۰۰ درصد زنان آن سرپرست خانوار و از کمترین امکانات ضروری زندگی برخورار هستند که در صورت تجهیز مکانی مناسب و تامین چرخ خیاطی  وارد عرصه اشتغال خواهند شد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توانمندسازی سرپرست خانوار بر بستر اشتغالزایی محقق می شود گفت: خانوارهای روستای روشن آباد بخش کورین که اغلب سرپرست خانوار ندارند یکی از نیازهای اساسی آنها یخچال است

فاضلی با بیان اینکه رویکرد در حوزه خدمات رسانی و توانمدسازی باید فارغ از شعارگری باشد، افزود: هم افزایی و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اتفاقات نیکی را در حوزه زنان سیستان و بلوچستان رقم زده است .

وی با اشاره به پیگیری های لازم برای اعطای دار قالی به زنان این استان با همکاری کمیته امداد امام (ره)، یادآور شد:  وضعیت مسکن و اشتغال مددجویان یکی از مهم ترین دغدغه ها است از این رو برای تهیه اسباب و مواد لازم زنان صنعت‌گر نیز رایزنی صورت گرفته است و در حوزه ارایه تسهیلات اشتغالزایی نیز تفاهم نامه جدیدی با موسسه مالی مهر منعقد شده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.