شهرام عابدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خودکفایی مددجویان، از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 847 تن از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند که از این تعداد 2 هزار و 316 تن در مناطق محروم سکونت دارند.
وی با اعلام اینکه آموزش های برگزار شده در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و صنعت بوده است، ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در دوره های مهارت آموزی 790 تن بازمانده از تحصیل، 162 تن دانش آموخته دانشگاه، دانش آموز و دانشجو بودند.
عابدی اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و 408 تن از شرکت کنندگان در دوره های مهارت آموزی مددجویان زن بوده اند.
وی بیان کرد: 435 تن در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و 888 تن در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضاهای اداری و کانون های متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان افزود: مددجویان پس از کسب مهارت های لازم می توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار بهره مند شوند.
عابدی با اشاره به اینکه 669 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در 11 ماهه امسال از طریق کاریابی‌ها وارد بازار کار شده‌اند، تاکید کرد: این تعداد از مددجویان از طریق موسسات کاریابی، ارتباط مستقیم با کارفرما، خوداظهاری مددجو و طرح های کارفرمایی صاحب شغل شده اند.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.