مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان پایگاه های دستگاه اجرایی استان در سال جاری با 20 درصد رشد به تعداد 1183 پایگاه رسیده است

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، ادهم کرد افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان جهت توسعه زیرساخت ها،  بیش از 19 خانه جوان در شهرستان های استان در دست ساخت دارد که تا پایان سال 99 افتتاح و در اختیار سازمان‌های مردم نهاد جوانان قرار خواهد گرفت .

وی در خصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت نیز خاطرنشان کرد: در تابستان امسال اداره کل ورزش و جوانان استان دو طرح با عنوان طرح ملی تابستانی با ورزش با (شعار خانواده فعال تابستانی جذاب) و همچنین طرح غنی سازی اوقات فراغت مخصوص ادارات کل دستگاه‌های اجرایی استان را برنامه‌ریزی و اجرایی خواهیم کرد .

ادهم کرد از رشد 20 درصدی پایگاه های اوقات فراغت توسط دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، دانشگاه سیستان و بلوچستان با 2 پایگاه، محیط زیست 10، کانون فرهنگی و هنری مساجد 683، کمیته امداد امام خمینی 60، آموزش و پرورش 16، فنی و حرفه ای 24، فرهنگ و ارشاد اسلامی 17، سازمان هلال احمر 18، تعاون، کار و رفاه اجتماعی 7 و در نهایت اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با 346 مورد در مجموع 1183 پایگاه اوقات فراغت در تابستان 98 دایر خواهد بود .

وی در خصوص رشد قابل توجه سمن ها در استان با 110 سمن، عنوان کرد: نخستین همایش گفتمان دینی با نقش جوانان و سازمان های مردم نهاد در گفتمان‌سازی وحدت امت اسلام در استان توسط سازمان مردم نهاد اندیشه فردا و همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تاریخ 27 مرداد ماه بمیزبانی شهرستان چابهار برگزار خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی کشور در استان گفت: استان سیستان و بلوچستان در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با اعزام بیش از 600 ورزشکار در قالب 61 رشته ورزشی در دو بخش دختران و پسران از تاریخ 15 مردادماه سال جاری حضور پیدا خواهند کرد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: جامعه ورزش و جوانان استان در این تورنمنت ملی میزبان 3 رویداد مهم در رشته های کبدی، دوومیدانی و سپک تاکرا خواهند بود، که بیش از 1200 ورزشکار از سراسر کشور به استان سفر کرده و مهمان مردم خونگرم و مهمانواز این استان مرزی می شوند. و حضور این تعداد از ورزشکار در یک تورنمنت در تاریخ ورزش استان بی سابقه است .

وی با اشاره به اهمیت  المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ، تاکید کرد: با توجه به درخشش کاروان ورزشی استان در اولین دوره المپیاد امید می‌رود در دومین دوره نیز ورزشکاران با درخشش خود و کسب مدال های رنگارنگ موجبات خوشحالی مردم شریف استان را فراهم کرده و جواز حضور در مسابقات المپیک جوانان سنگال را نیز کسب کنند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.