مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: برداشت از چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز چاه‌های تعیین تکلیفی ۴۴۶ میلیون متر مکعب است که هرچه سریع‌تر باید به پر کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل اضافه برداشت از طریق نصب کنتور و تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک برای تامین نیاز آب آشامیدنی اقدام شود.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، اتابک جعفری افزود: در حال حاضر مردم و ارگان‌های مختلف همکاری خوبی دارند و کشاورزان واقعی نیز متوجه وضعیت و شرایط سفره‌ها شده‌اند به همین سبب چاه‌های غیرمجاز را پر می‌کنند تا برای نسل آینده مشکل خاصی به وجود نیاید.
وی بیان کرد: در راستای کمک به اشتغال و کاهش فقر هر صنعتی که وارد استان شود به هر طریقی آب مورد نیاز آن را تامین خواهیم کرد حتی صنعت پتروشیمی ایرانشهر را تامین می‌کنیم زیرا به ازای هر یک لیتر آب که به صنعت تعلق گیرد ۷۰ تا ۱۰۰ نفر مشغول بکار می‌شوند.
جعفری گفت: آب آشامیدنی مردم خط قرمز ما است و در تمام سدها اعلام کردیم که حتی خود سد و تمام پروژه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم زیرا آب مال مردم است و خودشان باید مدیریت کنند.
وی افزود: میزان تبخیر در سیستان و بلوچستان بالا است و برای اولین بار در کشور روش‌های جلوگیری از تبخیر آب را شروع کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهترین لایروبی در طول ۲ دهه گذشته پارسال انجام شد و برای نخستین بار در طول تاریخ سیستان با پیمانکار قرارداد پنج ساله امضا شده و نتیجه خوبی هم گرفتیم.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون مترمکعب لایروبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان که ۱۶ میلیارد آن تخصیص یافت انجام شد و امسال به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
جعفری گفت: برای نخستین بار در کشور مجموعه پایش خشکسالی را در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.