به گزارش ایرنا، یاراله نصیری شامگاه شنبه در نشست خبری با حضور معاون وزیر صمت اظهار داشت: 532 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 107 مورد از آنها از صنایع پایین دستی پتروشیمی هستند و 59 درصد اشتغال استان در این صنایع هستند.
وی افزود: از سه هزار و 260 پروانه صادر شده 53 درصد آنها راستی آزمایی شده، 62 درصد آنها به اشتغال انجامیده، 77 درصد مصوبات اجرایی شده و 22 واحد صنعتی نیز با اشتغال 533 نفر به چرخه تولید بازگشته است.
نصیری یادآور شد: امسال ظرفیت 38 واحد صنعتی و کشاورزی با 980 نفر اشتغال در سطح استان افزایش یافته است، ضمن اینکه14 گواهی کشف معدن فعال در استان وجود دارد که با وجود 81 معدن 70 مورد از آنها فعال است.
وی با بیان اینکه در مجموع 892 نفر شغل ایجاد و تثبیت شده است، گفت: از سال 92 تاکنون 10 طرح بزرگ اجرایی شده اند و 12 طرح مهم و استراتژیک نیز در دست اجرا است.
نصیری یادآور شد: تاکنون در بخش صنعت و معدن 35 فقره مجوز بی نام بر مبنای توجه به پتانسیل و مزیت های نسبی استان صادر شده که از این تعداد، بیشترین مجوز مربوط به گروه صنایع پایین دستی پتروشیمی با 18 فقره بوده که نشان دهنده جهت گیری سازمان صمت برای استفاده از ظرفیت های حوزه نفت و گاز و ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های تولید در محصولات پتروشیمی استان است.
نصیری اظهار داشت: از تعداد 35 فقره مجوز بی نام صادره، تعداد 12 فقره با پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز زیر 100 میلیارد ریال، تعداد 19 فقره با حجم سرمایه گذاری مورد نیاز 100 تا یک هزار میلیارد ریال و تعداد چهار فقره با سرمایه گذاری بالای یک هزار میلیارد ریال هستند.
وی افزود: طی 9 ماهه سال جاری با طرح موضوعات واحدهای تولیدی مشکل دار در کارگروه تسهیل، تعداد 38 واحد افزایش ظرفیت و 74 واحد نیز وضعیت تولید و اشتغال آنها تثبیت و از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز در این نشست گفت: اختصاص اعتبارات عمرانی ضامن تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی ایلام است و این شرکت همه تلاش خود را برای حمایت و تأمین اعتبارات لازم از منابع ملی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بکار خواهد گرفت.
مرتضی دارایی افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی کانون اصلی تولید و اشتغال هستند و ضرورت توجه به تکمیل زیرساخت‌ها و تأسیسات این شهرها و نواحی صنعتی باید بیشتر شود.
وی گفت: 9 پروژه عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان دهه فجر سالجاری با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان همزمان با آغاز چهلمین بهار انقلاب افتتاح می شود.
دارایی اظهار داشت: اعتبار اجرای این پروژه ها از محل منابع تملک دارایی های سرمایه ایی و بودجه داخلی شرکت هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: این شرکت تمام تلاش خود را برای حمایت و تامین اعتبارات لازم از منابع ملی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی بکار خواهد گرفت.
وی افزود: طی 9 ماهه امسال 22 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی با اشتغال 891 نفر احیا شده این طرح ها و واحدها با همکاری مجموعه مدیریتی استان یا با روش تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی های بانکی و مالیاتی صورت گرفته است.
دارایی یادآور شد: 15 ناحیه صنعتی و شهرک در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 12 واحد فعال هستند همچنین در سطح شهرستان ها نیز 12 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که زیرساخت های آنها آماده است و باید سرمایه گذاری شوند.
وی اضافه کرد: 388 قرارداد صنعتی در استان ایلام ثبت شده که از این تعداد 268 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند که نشان از بهبود نسبی فضای کسب و کار دارد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و وزارت صنعت تفاهم نامه ای در خصوص تزریق اعتبار به صنایع استان منعقد کرده گفت: به تازگی 800 میلیارد ریال اعتبار برای صنایع استان ایلام برای سرمایه گذاری ثابت و در گردش، بهسازی و نوسازی صنایع تزریق شده است.
268 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود پنج هزار و 368 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال چهار هزار و 49 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام وجود دارد.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران روز شنبه برای بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی به ایلام سفرکرده بود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.