وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به زاهدان گفت : استانهای مرزی نقش ویژه ای را جهت توسعه صادرات و تنظیم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه ایفا می کنند .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، رضا رحمانی در هنگام عزیمت به اسلام آباد جهت شرکت در اجلاس مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و پاکستان ، ضمن نشست با جمعی از فعلان اقتصادی سیستان و بلوچستان در فرودگاه زاهدان گفت: جمهوری اسلامی ایران به 15 کشور همسایه است و بر همین اساس باید ضمن شناسایی نیازهای کالایی این کشورها،از همه ظرفیت های خودمان برای توسعه صادرات و تنظیم مبادلات تجاری با همسایگان با محوریت استانهای مرزی بهره ببریم .

وی گفت: هم اکنون 54 درصد صادرات غیر نفتی از جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه صورت می گیرد و برای توسعه صادرات از ظرفیت های بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی اقدامات بهتری باید صورت پذیرد .

رحمانی در ادامه گفت: بزودی و به جهت توسعه صادرات و مبادلات تجاری ، اختیاراتی ویژه به استانهای مرزی داده خواهد شد تا با همکاری تشکل های خصوصی تحرک مناسب در روابط تجاری ایجاد گردد .

وزیر صنعت،معدن و تجارت هدف از سفر خود به پاکستان را شرکت در اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور به جهت افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود حجم مبادلات ایران با پاکستان 1.3 میلیارد دلار است که این سطح باید با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد به پنج میلیارد دلار افزایش یابد .

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان مشترکات فراوانی در زمینه دینی،فرهنگی و تاریخی دارند و ایران به پاکستان به عنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در معادلات منطقه می نگرد .

رحمانی اظهار کرد: دو ملت ایران و پاکستان به عنوان دو ملت دوست و مستقل برای افزایش قدرت و رفاه خود نیازمند توسعه همه جانبه هستند و این می‌تواند یک زمینه همکاری بلند مدت و گسترده را فراهم سازد. ایران ظرفیت‌های مهم را در زمینه تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی از قبیل فولاد، شیرآلات، چینی ساختمانی، کاشی و سرامیک، گچ و خصوصاً دو کالای مهم قیر و سیمان داراست و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این عرصه است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.