سفیر کشور هندوستان در ایران گفت: با توجه به رشدی که در تجارت دو کشور ایران و هندوستان  وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می دهیم .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛  گدام دارمندرا سفیر کشور هندوستان امروز در جلسه تشریح پتانسیل ها، فرصت های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از طریق بندر چابهار اظهار داشت: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می کند اهمیت دارد .

وی افزود: باید به صورت شفاف راجع به تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود .

سفیر هندوستان در ایران با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم گفت: من قبول دارم که زمان را ازدست داده ایم و 180 روز از شروع کار گذشته است .

دارمندرا بیان کرد: کشورهای نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشورهای حوزه CIS می توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالاهای مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل و نقل نمایند .

وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری های مکرری درخصوص مستثنی نمودن بندر چابهار از تحریم ها کردند اما همچنان مسئله بانکها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یکسال گذشته تجارت ایران و هند 30 درصد رشد داشته است و به رقمی حدود 17 میلیارد دلار در سال رسیده است .

دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه کنندگان اصلی کالاهای اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی مختص در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می دهیم .

سفیر هندوستان خاطرنشان کرد: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشورهای ثالث ساخته می شود همچنان با مشکل مواجه هستیم اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.