عبداله مهاجر دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : ارزش صادرات کالاهای این استان به خارج کشور در سال 95 درمقایسه با سال قبل از آن حدود 10 درصد بیشترشد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران از کشورهای عراق،افغانستان، روسیه، هندوستان وترکمنستان به عنوان کشورهای هدف اصلی صادراتی این استان نام برد.
مهاجر اظهارداشت : حدود 60 درصد از صادرات کالاهای تولیدی این استان در سال گذشته محصولات لبنی بود.
وی ظرفیت صادراتی مازندران را حدود یک میلیارد دلار در سال اعلام کرد و افزود : در شرایط فعلی نیز با احتساب صدور کالاهای مازنی از گمرکات سایر استان های کشور، تجار ما به این برنامه نزدیک شدند.
وی دلیل صادرات بخش زیادی از کالاهای این استان از گمرکات خارج استانی را وجود امکانات و تجهیزات مناسب حمل و نقلی با قیمت پایین عنوان کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برنامه پیش بینی صادرات مازندران را برای سال جاری افزون بر 700 میلیون دلار اعلام کرد و تحقق این هدف صادراتی را پرداخت تشویق صادراتی مصوب به تجار این استان اعلام کرد.
مهاجر افزود : در سال گذشته براساس مصوبه هیات دولت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تحت عنوان مشوق صادراتی برای این استان تصمیم گیری شد که تاکنون این تسهیلات به تجار پرداخت نشده است.
وی مشوق دیگرصادراتی را پرداخت یارانه 5 هزارریالی برای هر کیلوگرم مرغ صادراتی پیشنهاد کرد و اعلام کرد در صورت تحقق پرداخت این مشوق صادراتی این استان قادر است با تکمیل ظرفیت تولید حدود 200 هزار تن مرغ به خارج از کشور صادر کند.
طبق آمار سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که 10 درصد از این تولید در مازندران انجام می شود و با تکمیل ظرفیت واحدهای موجود تولید مرغ، مازندران قادر به تولید حدود 400 تا 500 هزار تن مرغ در سال می شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.