به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنان که در سیل اخیر منتظر وصول اعتبارات کشوری نماندیم هم اینک نیز با توجه به اهمیت امنیت غذایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاههای اجرایی و مشارکت مردم اقدامات لازم برای جلوگیری از پیش روی ملخ های صحرایی انجام خواهد شد.
وی نیروی انسانی، امکانات و ماشین آلات بویژه تانکرهای آبرسانی را از مهمترین نیازهای استان برای مبارزه با ملخ صحرایی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که با توجه به گستردگی سطح مبارزه با این آفت این امر از توان جهاد کشاورزی استان به تنهایی خارج است باید تمامی دستگاهها در این زمینه نقش ایفا کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت ملخ ها به محصولات کشاورزی و باغی استان نداشته ایم، گفت: اگر اقدام جدی و قاطعی نداشته باشیم با ورود این آفت به زمین های کشاورزی، کشاورزان به عنوان قشر زحمتکش جامعه آسیب می بینند.
وی بیان کرد: هدف ما اینست که علاوه بر مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان، سدی برای عبور به سایر استان‌ها نیز ایجاد کنیم تا به کانون های مهم تولید منابع غذایی سایر مناطق کشور آسیب نرسد.
رئیس سازمان حفظ نباتات و مبارزه با آفات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از بالای دریای سرخ تاکنون 138 ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر کردند.
محمدرضا درگاهی ادامه داد: بیشترین درگیری با این آفت در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است.
وی تاکید کرد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده است به طوریکه امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می دهد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.