استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از منطقه سیستان گفت: هم اکنون آب با حجم 2 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه و ارتفاع حدود 4 متر در حال ورود به شمال استان است.

به گزارش ایلنا، احمد‌علی موهبتی با اعلام این خبر افزود: سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان، بدون خسارت در حال وارد شدن به رودخانه هیرمند است و نگرانی برای آن وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بارندگی‌های اسفندماه، 31 نقطه آسیب‌پذیر در سیستان شناسایی شد، گفت: سه نشست مدیریت بحران استان در سیستان برای مدیریت سیلاب تشکیل شد و همزمان با افزایش آب در شب‌های گذشته، سیلاب در حال هدایت به مسیرهای مورد نظر است و نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالادست این رودخانه شدت بیشتری گرفته است و به عنوان حق آبه سیستان محسوب نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با آورد خوب رودخانه هیرمند بتوان ذخیره لازم در چاه نیمه‌ها و تالاب بین‌المللی هامون برای جلوگیری از توفان‌های شن، بحث‌های زیست محیطی و رونق صید و دامداری در منطقه را داشته باشیم.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.