به گزارش ایرنا عبدالرحیم کردی سه شنبه شب در نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در سالجاری تمام تاکید این منطقه بر اجرای پروژه های زمینه ساز رونق تولید است.
وی افزود: طرح ها و پروژه های زیرساختی با هدف ایجاد زمینه های رونق تولید و تحقق شعار سال اجرا می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حوزه عمرانی باید به طور مستقیم بستر مناسب برای تولید را فراهم آورد که معاونت اقتصادی باید تسهیل گر رونق تولید باشد و معاونت حمل و نقل و ترانزیت موظف به پشتیبانی و روانسازی برقراری ارتباط تولید کنندگان با تجارت و مجموعه های مرتبط با این موضوع است.
وی با تاکید بیشتر بر افزایش فعالیت های ترانزیتی منطقه، معاونت حمل و نقل و ترانزیت را موظف کرد تا با تشکیل شبکه های لجستیکی به گونه ای توسعه یابد که به مسئولیت ها و اهداف واقعی خود بپردازد و از شرایط ترانزیتی ملی و بین المللی پیش آمده برای چابهار نهایت استفاده را برای توسعه منطقه ببرد.
کردی شفافیت فرآیندها و روانسازی ساختار در سازمان منطقه آزاد چابهار موضوع مهم دیگری است که بر آن تاکید می شود.
وی ادامه داد: این موضوع باید در سال 98 به طور اساسی و زیربنایی شکل گیرد و تمام برنامه ها، پروژه ها، بودجه ریزی ها و گزارشات مالی و برنامه ای باید در معاونت توسعه و مدیریت منابع جمع بندی و به نظامی واحد تبدیل شوند.
مدیر عمل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مشارکت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در تصمیم سازی های سازمان مورد تاکید است و باید مدیران و معاونان سازمان این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: شرایط پیش روی منطقه آزاد چابهار در سطح ملی و بین المللی فرصت های ویژه ای را برای توسعه منطقه و کشور به وجود آورده که اگر با شیوه های متعارف سال های پیش از این عمل شود نتیجه ای برای منطقه و کشور نخواهد داشت و باید در سطح متفاوتی از فعالیت های اقتصادی و تجاری در ترانزیت ظاهر شد.
کردی گفت: نگاه جامعه بین الملل از کشورهای آسیای میانه، افغانستان و آسیای شرقی گرفته تا کشورهای آفریقایی و اروپایی به چابهار نگاه ویژه ای است.
وی به تشکیل کارگروهی برای پیگیری سرمایه گذاری های کلان در منطقه اشاره کرد و به برگزاری حداقل 2 نشست در ماه برای به انجام رساندن مشارکت سرمایه گذاران و شیوه های تامین اعتبار سرمایه گذاری ها تاکید کرد.
اجرای طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار که تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد به انجام رسید و لایحه آن بزودی به مجلس شورای اسلامی می رود موضوع مهم دیگری بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست به آن اشاره کرد و در این باره گفت: مناسبات این سازمان با سازمان های مرتبط مانند بنادر نیاز به تعریف مکانیزم جدیدی دارد و از هم اینک باید این موضوع را در معاونت حمل و نقل و ترانزیت سازمان پیگیری شود
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.