سیدغلامرضا سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح 26 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه، هدر رفت آب و افزایش راندمان تولید در واحد سطح از مزایای اجرای این طرح‌هاست.
مدیرجهاد کشاورزی دلگان افزود: این شهرستان با 10 هزار و 960 هکتار سیستم آبیاری نوین رتبه نخست سیستان و بلوچستان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری چهار هزار هکتار دیگر از مزارع کشاورزی دلگان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد.
سجادی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان اجرای این طرح مهم بسته به نوع اجرا از 75 تا 95 درصد سبب مصرف بهینه آب می شود.
وی خاطر نشان کرد: 33 هزار هکتار از زمین های دلگان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد که سالانه افزون بر 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از آنها برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
مدیرجهاد کشاورزی دلگان با بیان اینکه هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند گفت: خرما، چای ترش، گندم، کلزا و گلرنگ عمده محصولات کشاورزی این منطقه را تشکیل می دهند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.