محمود حسین بر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی از عرضه مواد غذایی بیش از ٥٢٠ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و در راستای برنامه سلامت نوروزی نسبت به معدوم ‌سازی آنها اقدام شد.
وی افزود: همزمان با سفرهای نوروزی و در تعطیلات نوروز برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان چابهار تشدید شد.
وی ادامه داد: بازرسی بهداشت محیط از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ١٩٦ مورد رسیده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا کنون ٣٤ مورد بوده است.
وی با اشاره به استفاده گسترده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ ‌ها خاطرنشان کرد: تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی هزار و 961 مورد بوده است.
وی ادامه داد: هزار و 74 مورد کلرسنجی آب نیز انجام شده است تا بیماری شیوع پیدا نکند.
وی کشف بیش از 250 لیتر شیر فاسد از بستنی فروشی های 'دریا بزرگ' چابهار را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: به منظور تأمین سلامت مردم در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به گرمای هوا و افزایش استفاده مردم از بستنی و آبمیوه با اجرای یک طرح ضربتی توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان چابهار این مقدار شیر کشف جمع آوری و معدوم شد.
وی گفت: بیش از ٥٠٠ کیلو گرم سوسیس تاریخ مصرف گذشته نیز در یکی از فروشگاه های زنجیره ای این شهرستان کشف شد.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان کلیه هتل ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه ها در یک طرح ضربتی مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: بازدید و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی از وظایف ذاتی کارشناسان بهداشت محیط در مراکز بهداشت است تا بتوانند در مقوله سلامت جمعی نقش موثری ایفا کنند.
وی تصریح کرد: تیم بازرسی بهداشتی مرکز بهداشت همچنین از رستوران ها و مراکز تهیه غذا که در شرایط کاملا غیر بهداشتی، استفاده از ابزار و تجهیزات ناکافی، عدم وجود آب مصرفی بهداشتی، دفع نامناسب فاضلاب، عدم رعایت بهداشت فردی، فقدان کارت بهداشت و به صورت غیر مجاز مبادرت به تهیه و عرضه مواد غذایی می کردند، بازرسی و اقدامات لازم با دستور سرپرست شبکه بهداشت شهرستان از جمله جمع آوری مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته و در صورت نیاز پلمپ اماکن انجام پذیرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: در طول تعطیلات نوروزی ۱۲ تیم عملیاتی و چهار تیم نظارتی هر کدام متشکل از 2 بازرس، بازدیدهای مستمری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان چابهار انجام داده اند.
وی گفت: سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت به صورت شبانه ‌‌روزی آماده دریافت گزارش ‌‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در شهرستان چابهار است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.