دکتر مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دام های وارداتی باید در کشور مبدا تولید و پرورش یافته باشند و دارای هویت گله بوده و به راحتی قابل ردیابی باشند.
وی گفت: حداکثر سن برای گوسفند 18 ماه است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: تمامی مراحل انتخاب، نگهداری و قرنطینه دام ها باید تحت نظارت دامپزشکی دولتی کشور مبدا و کارشناسان اعزامی از طرف سازمان دامپزشکی ایران قرار گیرند و در نهایت تاییدیه سلامت و گواهی بهداشتی برای حمل آنها صادر شود.
حسینی گفت: دامپزشکی کشور مبدا موظف به صدور گواهی بهداشتی مطابق ضوابط و الگوهای سازمان جهانی بهداشت دام است.
وی افزود: مجوز انتقال دام زنده از سیستان و بلوچستان به استان های کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران صادر می شود.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: لاشه دام های ذبح شده نیز به تهران، جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، قم، اراک، زنجان و سمنان انتقال می یابد.
وی گفت: نحوه نظارت بر کشتارگاه ها به صورت استقرار مسئول فنی بهداشتی و حضور تمام وقت در کشتارگاه ها و نظارت دوره ای و مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی بر کشتار و حمل لاشه ها است.
به گزارش ایرنا تاکنون 2 محموله بزرگ دام زنده بوسیله کشتی وارد بندر چابهار شده و پس از انتقال به کشتارگاهها و ذبح دامها، گوشت تولیدی به مناطق تعیین شده ارسال شده است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.