دکتر سهیلا خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه 400 واحد خون و فرآورده خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.
وی افزود: 909 نفر نوروز امسال برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 740نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همزمان با نوروز سه پایگاه انتقال خون شهرستان های ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت صبح تا 13 و 30 دقیقه و پایگاه زاهدان از ساعت هفت صبح تا 19 و 30 دقیقه هر روز آماده اهدای خون از سوی هموطنان هستند.
وی علت دیگر کمبود خون در این ماه را جراحی های اورژانسی، کاشت باقلا در سیستان و بلوچستان و فابیسم و تصادفات عنوان کرد.
خسروی دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
وی اظهار داشت: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.