محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 25 متر بر ثانیه معادل 90 کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 3 هزار و 143 میکرو گرم بر متر مکعب یعنی 21 برابر حد مجاز رساند.
وی ادامه داد: وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به هزار و 200 متر کاهش داد و برای لحظاتی محورهای مواصلاتی منتهی به زابل نظیر زاهدان - زابل و نهبندان - زابل را بست.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید و گرد و غبار در زهک نیز سبب کاهش شدید دید افقی شد به طوریکه در محدوده اداره هواشناسی کشاورزی زهک دید افقی به 500 متر کاهش یافت و کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: محورهای مواصلاتی منتهی به زهک و سایر شهرستان های شمالی سیستان و بلوچستان نیز تحت تاثیر وزش باد شدید و گرد و خاک قرار گرفت و تردد برای لحظاتی با کندی همراه شد.
حیدری با بیان اینکه هم اینک دید افقی در محدوده فرودگاه زابل 5 هزار متر است، افزود: قدری از شدت وزش باد و گرد و غبار در این شهر کاسته شده اما هنوز کیفیت هوای شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه های سنی قرار دارد.
وی با اشاره به آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی، گفت: روز جمعه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدیدی رخ می دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اما از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده جوی آرام و پایدار همراه با افزایش دما در سطح استان حاکم خواهد شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.