علی خانقائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 73 درصد از این تعداد مسافر به مقاصد درون استانی و 27درصد به مقاصد برون استانی جابجا شده اند.
وی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از 74 دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از یک میلیون و 707 هزار و 629 تردد اعم از خودروی سبک و سنگین در جاده های این استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.4 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین ترددهای ثبت شده این مدت استان به ترتیب مربوط به محور بمپور - ایرانشهر و بالعکس و هیرمند - زابل و بالعکس بوده است.
وی تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان 16 راهدارخانه، 29 مجتمع خدمات رفاهی و 12 توقف گاه بین راهی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
خانقائی بیان کرد: بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ و اطلاعات دریافتی از گشت‌های راهداری مستقر در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان تمام محورهای ارتباطی حوزه شمال استان باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.
وی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی جوی در برخی استانهای کشور مداخلات جوی تاثیرگذار در حوزه این اداره کل گزارش نشده است و هموطنان می توانند ‌برای دریافت‌ آخرین وضعیت راهها با شماره 141 تماس گیرند.
به گزارش ایرنا سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.