نورالدین میرلاشاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هجوم ملخ های کامل و بالغ صحرایی پیرامون روستای «دمبدف» چابهار را شاهد بودیم که با اقدام به موقع کنترل شد.
وی بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی مهم است و فعالیت ها در این زمینه به دفترFAO سازمان ملل متحد(خواروبار جهانی) توسط دستگاه ایلوکاست 3 ارسال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح هزار و 200 هکتار از اراضی جنوب سیستان و بلوچستان توسط مدیریت های مختلف جهادکشاورزی به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه این ملخ ها از سمت کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عمان، عربستان و امارات به ایران و استان سیستان و بلوچستان وارد شده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر شاهد هجوم این ملخ ها بوده ایم و مرتب گزارشات لازم را به سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده دار است ارسال می شود.
میرلاشاری تصریح کرد: براساس اعلام سازمان وزارت جهاد کشاورزی موج نخست حمله ملخ صحرایی به استانهای هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، بوشهر و جنوب فارس بوده و اقدامات خوبی برای از بین بردن این آفت کشاورزی انجام شده است.
وی افزود: هر ملخ صحرایی روزانه به اندازه وزن خودش تغذیه می کند و در مواقع هجوم به صورت دسته جمعی تعداد آنها به میلیون ها ملخ می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار به تفاوت این نوع ملخ با سایر آفات اشاره کرد و گفت:مناطق تولید مثل آنها غیرقابل دسترس و صعب العبور است.
وی بیان کرد:مدیریت تلفیقی آن نسبت به سایر آفات مشکل تر و برخی از آنها به علت بزرگ بودنشان برای مردم ترسناک هستند.
میرلاشاری بیان کرد: ملخ صحرایی قادر به تغییر در رفتار، جثه، رنگ و فیزیولوژی خود است.
وی گفت: در شهرستان چابهار حدود 13 هزار هکتار زمین قابل کشت کشاورزی وجود دارد که قریب به 24 هزار نفر از مردم این شهرستان به درآمد و اشتغال از راه کشاورزی وابسته هستند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.