به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز شنبه در همایش ملی یکصدمین سالروز تاسیس آموزش و پرورش منطقه سیستان که در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل برگزار شد اظهار داشت: نیروی انسانی مهمترین محور توسعه است.
وی از برگزارکنندگان این همایش تقدیر کرد و گفت: برگزاری این همایش اقدامی بزرگ از سوی آموزش و پرورش است.
استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: همبستگی، هم افزایی و همدلی بهتر از هم زبانیست به طوریکه همه باید دست به دست هم دهیم برای رضای مردم که رضای خداوند در آن است.
وی از آغاز عملیات گازرسانی به منطقه سیستان خبر داد و گفت: با پیگیری مسئولان سابق استان، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بویژه دکتر حبیب الله دهمرده عملیات گاز رسانی امروز در این منطقه آغاز می شود.
موهبتی بیان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر در سیستان وبلوچستان و دو کشور پاکستان و افغانستان بار دیگر رودخانه هیرمند به خروش در می آید و دل مردمان انبار غله ایران دوباره شاد می شود.
وی با بیان اینکه 5 درصد جمعیت منطقه سیستان دانشجو هستند گفت: با توجه به اعلام مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان 95 درصد مدارس آموزش و پرورش در این استان پس از انقلاب اسلامی ایران احداث شده است.
امام جمعه زابل نیز در این همایش گفت: منطقه سیستان از تمدن افزون بر پنج هزار ساله برخوردار است به طوریکه نسل امروز نشات گرفته از همان تمدن هستند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود: هرگز مشکلات و کمبودها سد راه پیشرفت این مردم نبوده است.
وی توجه ویژه و حمایت از استعدادهای منطقه را خواستار شد.
به گزارش ایرنا در این همایش پیام سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از سوی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در همایش یکصدمین سالروز تاسیس آموزش و پرورش منطقه سیستان قرائت شد.
همایش ملی یکصدمین سالروز تاسیس آموزش و پرورش منطقه سیستان امروز /شنبه/ با حضور وزیر سابق آموزش و پرورش، استاندار سیستان وبلوچستان، امامان جمعه منطقه سیستان، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان، فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، معلمان، فرمانداران و مسئولان شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و اقشار مختلف مردم منطقه سیستان در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل برگزار شد.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.