به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه چابهار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندرچابهار اظهار داشت: احداث بزرگراه و تکمیل زیرساخت های جاده ای، ریلی و هوایی از نیازهای ضروری یک بندر بزرگ تجاری نظیر چابهار است.
وی افزود: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی نگاههای دولت و سرمایه گذاران داخلی و خارجی دوچندان شده و باید زیرساخت های آن هر چه سریعتر تکمیل شود.
وی به انعقاد قراردادهای سرمایه ‌گذاری با بخش خصوصی طی یک سال اخیر به ارزش 240 میلیون یورو اشاره و خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری در بندر چابهار 50 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: برای چابهار به عنوان دروازه ملل بهترین مشوق‌ های تعرفه ‌ای و تخفیف ها در نظر گرفته شده تا همزمان با برگزاری اینگونه همایش ها فرصتهای بی بدیل آن معرفی و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه محروم باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بالاترین و بهترین مشوق‌ های تعرفه ‌ای درخصوص خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا را برای بندر چابهار تعیین کرده‌ ایم تا شاهد توسعه این بندر باشیم.
راستاد تصریح کرد: همایش بین المللی توسعه چابهار موجب آشنایی بهتر تجار و بازرگانان، صاحبان صنایع، فعالان حمل و نقل و خطوط کشتیرانی و زمینه‌ای برای گشایش باب مبادلات جدید از طریق بندر چابهار می شود.
وی از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی دعوت کرد تا سرمایه‌ گذاری‌های روبنایی مورد نیاز در بندر چابهار که در قالب قراردادهای BOT بلندمدت منعقد می‌شود، بررسی کنند و به تناسب توان مالی پیشنهاد‌ات خود را به سازمان بنادر ارائه دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک بندر ارتقا یافته فعالیت‌ های تولیدی و ارزش افزوده‌ای درون و پیرامون بندر موجب افزایش میزان ترافیک کالا و مزیت‌های رقابتی بالاتر خواهد شد و هدف ما این است که چنین رویکردی را برای چابهار دنبال کنیم.
راستاد با بیان اینکه از مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر چابهار غافل نیستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال تعامل گسترده بندر با شهر خواهیم بود که منافع حاصل از ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و رونق اقتصادی حاصل از فعالیت‌های بندر چابهار به بندرنشینان و مردم سیستان و بلوچستان تعلق می ‌گیرد.
وی به الحاق بندر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به منطقه آزاد پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس اشاره کرد و افزود: به زودی این طرح در صحن مجلس مطرح می‌ شود.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی توسعه چابهار یا 'روز چابهار' با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و مهمانانی از 17 کشور دنیا امروز /سه شنبه/ آغاز شد.
مقامات، سفرا و سرمایه گذاران کشورهای هند، افغانستان، اندونزی، قطر، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلژیک، پاکستان، آلمان، ترکیه، چین، ژاپن، قزاقستان، عمان، کنیا و تاجیکستان از جمله شرکت کنندگان در همایش بین المللی توسعه چابهار هستند.
در این همایش 93 مقام و میهمان خارجی19 خبرنگار از رسانه های مختلف خارجی و 23 خبرنگار رسانه های داخلی در مجموع حدود 300 نفر شرکت کننده داخلی و خارجی حضور دارند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.