به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان و پنجمین دوره کتاب سال استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبب برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در دین مبین اسلام نوع رابطه ما با بزرگترین کتاب هستی و آفرینش یعنی قرآن کریم پنج نوع زمینه ارتباط را مشخص کرده که یکی از آنها نگاه به کتاب است. اینکه در دین مبین ما نگاه به قرآن عبادت محسوب می شود مفهومش این است که انسان می تواند با نگاه بستر رابطه های دیگر را فراهم کند و نمایشگاه کتاب نیز دقیقا بستری برای این ارتباط است.
امام جمعه زاهدان افزود: زمانی تحریک و تهییج به وجود می‌ آید که ارتباط چشمی با کتاب برقرار شود و هنگامی که دهها مجموعه انتشاراتی آثارشان را به نمایش می‌گذارند حلقه مفقوده به دست می ‌آید.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: نمایشگاه کتاب بستر و ظرفیت مناسبی برای ارتباط با کتاب است.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ارتباط با کتاب باید بیشتر شود، گفت: با وجود افزایش جمعیت در زاهدان به نسبت این افزایش فقر کتابخانه وجود دارد و اگر سرانه هر فرد در مرکز استان را سه کتاب در نظر بگیریم بالغ بر 2 میلیون کتاب باید داشته باشیم تا بتوانیم رشد کنیم در حالی که اینگونه نیست، از طرفی کتاب را تنها برای تفریح و تفرج نباید در نظر گرفت.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: کتاب بهترین کالایی است که می تواند در اختیار مردم قرار گیرد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی گفت: قرآن بهترین میراث فرهنگی و افتخاری برای ملت ایران و مسلمانان و تمامی انسانها است که متاسفانه جهانیان نسبت به آن جاهل هستند.
وی افزود: احادیث رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بهترین میراث ملت مسلمان و هدایتگر و روشنگر راه است و در این زمینه بسیار غنی هستیم.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان بیان کرد: قرآن کلام رب العالمین و راهنمای بشر از ازل تا قیامت است.
وی با تاکید بر توجه به کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب بهترین و ماندگارترین میراث از گذشتگان است زیرا مارا با گذشته آشنا و راه آینده را روشن می کند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب از امروز در قالب 246 غرفه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی زاهدان آغاز بکار کرد.
مرتضی سلطان نژاد گفت: در این دوره از نمایشگاه های کتاب سیستان و بلوچستان حدود 200 ناشر اصلی، 186 نمایندگی نشر، 24 ناشر استانی و هشت کتابفروشی این استان آثار خود را در معرض دید علاقه مندان و فروش قرار داده اند.
وی افزود: امسال رسانه های دیجیتال و کانون های فرهنگی مساجد روستایی سیستان و بلوچستان برای عرضه دستاوردهای فرهنگی هنری در این نمایشگاه حضور دارند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پنجمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان از دکتر عبدالغفور جهاندیده به خاطر چاپ کتاب فرهنگ بلوچی – فارسی تقدیر ویژه به عمل آمد و این کتاب در نوزدهمین نمایشگاه کتاب استانی رونمایی شد.
وی بیان کرد: این کتاب پس از انجام داوری در تهران به عنوان کتاب برتر سال ایران انتخاب شد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از برگزیدگان پنجمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
نمایشگاه کتاب از امروز تا 11 اسفند از ساعت 9 تا 12ظهر و 16 تا 20 عصر برای بازدید عموم دایر است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.