به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد موسوی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان که در مسجد امام حسین (ع) چابهار برگزار شد اظهار داشت: این شهدا مدافعان وطن و پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی بودند که در راه امنیت، توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان جان خودشان را از دست دادند.
وی بیان کرد: ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته پیشرفت های خوبی در زیرساخت ها کرده و در سایه امنیت و وحدت تمام خواسته های مردم محقق شده است.
امام جمعه چابهار گفت:امنیت نعمتی بزرگ برای ملت ایران است و باید مردم و مسئولان قدر و این نعمت خدادادی را بدانند.
وی ادامه داد: آزادی کامل برای اهل سنت در ایران وجود دارد و هر آنچه که آنان در فکرشان خطور نکرده به آنان رسیده و چیزی نیست که به آن دست نیافته باشند.
حجت السلام موسوی افزود: در کشورهای همجوار نظیر پاکستان، قطر، امارات، بحرین و عربستان شیعیان تحت فشار و هیچ حقی برای آنان دولت ها قائل نیستند ولی در ایران اسلامی به اهل سنت اعتماد شده و در مراکز تصمیم گیری و بیشتر پست های فرمانداران را آنان برعهده دارند.
وی با بیان اینکه حادثه تلخ و جانکاه شهادت جمعی از مرزداران شجاع و غیور ایران اسلامی در محور خاش - زاهدان موجب تاثر و تالم شدید همگان شده، افزود: این عزیزان در راه بازگشت به خانه ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.
امام جمعه چابهار تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در گذشته از نظر امکانات از صفر هم 100 برابر پایین تر و محروم تر بود اما به برکت انقلاب اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی ساخت راههای شهری و روستایی، طرح توسعه بندر شهید بهشتی، راه آهن، پتروشیمی، فولاد و صدها و هزاران طرح زیربنایی و اشتغالزایی را نتیجه انقلاب اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: بی تردید انجام این اقدام ددمنشانه آنهم پس از قدرت نمایی مردم در راهپیمایی بزرگ یوم الله ۲۲ بهمن و شیرینی اتحاد و همبستگی ملت ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های خلق شده در چهلمین سالگرد انقلاب، نشان از عمق وحشت و عصبانیت دشمنان قسم خورده انقلاب و ملت بزرگ ایران دارد.
وی بیان کرد: اگر در جامعه ای ناامنی وجود داشته باشد دانشمند، کاسب، صنعتگر و سرمایه گذار رشد نمی کند و پیشرفت شامل حال آن ملت نمی شود.
امام جمعه اهل سنت نگور دشتیاری نیز اظهار داشت: دشمنان با حرکات تروریستی و ناامن کردن منطقه به اهداف خود نمی رسند.
مولوی عبدالرحمن عارفی افزود: اهل سنت در ایران اسلامی آزادانه زندگی و امورات خود را انجام می دهند و هیچ مشکلی آنان را تهدید نمی کند.
وی اعتماد جمهوری اسلامی به نیروهای اهل سنت را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: وقتی می بینیم بیشترین فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات و حتی برخی مدیران کل از اهل سنت انتخاب می شوند به خود می بالیم و بر این نظام اسلامی افتخار می کنیم.
امام جمعه اهل سنت نگور دشتیاری حادثه جاده خاش - زاهدان را محکوم کرد و خواستار دستگیری و اشد مجازات برای عاملان این جنایت شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.