مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با تمرکز بر هنر ایرانی اسلامی و تکیه ‌بر حرفه سوزن‌ دوزی اصیل و ناب بلوچی از امروز تا 28 بهمن ماه دایر است.
عبدالرحیم کردی افزود: هدف اصلی این جشنواره تجاری سازی و برندسازی سوزن‌ دوزی اصیل و ناب بلوچی است تا بتوانیم آن را در بازارهای جهانی مطرح و برای خانوارهای فعال در این حوزه درآمدزایی کنیم
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های مدولباس می تواند علاوه بر معرفی هنر مردان و زنان سوزن دوز بلوچی می تواند منجر به تلفیق فرهنگ اصیل بلوچ با مد روز و با برند متناسبی در بازار جهانی عرضه شود.
وی افزود: در این جشنواره علاوه بر صنعتگران استان سیستان وبلوچستان وکشور، صنعتگرانی از آسیا تا اروپا نیز شرکت کرده اند.
وی تصریح کرد: برگزاری بخش بین ‌الملل جشنواره مد و لباس فجر نقش مهمی در پیوند دادن نقوش محلی بلوچستان با برخی کشورها دارد.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: یکی‌ از مهمترین بخش‌ هایی که در این جشنواره دنبال می ‌شود، تبادل هنر و دانش صنعتگران بلوچ و ایران با صنعتگران دیگر کشورهای شرکت‌ کننده است.
وی برگزاری کارگاه ‌های آموزشی و هم‌ اندیشی طراحی و اجرای مد و لباس با حضور اساتید خارجی از دانشگاه ‌های فرانسه و ایتالیا و همچنین فعالان بومی این صنعت در سیستان بلوچستان را از برنامه ‌های ویژه این جشنواره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در آیین افتتاح این نمایشگاه «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در ایران، «حسین مسگرانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، «مهدی افضلی» مدیرعامل موسسه هنرهای معاصر ایران و تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران مد و لباس از استان‌های مختلف ایران و 18 کشور دیگر و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.