به گزارش ایرنا دکتر وحید قبادی دانا روز دوشنبه در نشست با مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 92 درصد فعالیت های بهزستی از طریق مراکز مردم نهاد انجام می شود و با توجه به مشکلات سیستان و بلوچستان، مشارکت بیشتر خیران در این حوزه بسیار ضروری و موردنیاز است.
وی ادامه داد: 2 هزار و 98 مرکز غیر دولتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 598 مرکز فعال و هزار و 500 مرکز نیز غیر فعال است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: باید علت اینکه این تعداد دفتر در سیستان و بلوچستان ثبت شده اما تعداد محدودی فعال هستند مشخص و یک بازنگری در این باره انجام شود.
وی بیان کرد: طبق آمایش انجام شده سیستان و بلوچستان تنها 14 درصد نسبت به کل کشور افراد زیر پوشش بهزیستی دارد که با توجه به محرومیت های این استان رقم قابل ملاحظه ای نیست که باید واکاوی شود.
قبادی دانا ادامه داد: کم سن ترین مددجویان کشور با 25 سال سن در سیستان و بلوچستان هستند که این امر می تواند در زمینه توانمند سازی فعالیت های اشتغالزا کمک کننده باشد.
وی در حوزه مستمری بگیران سیستان و بلوچستان گفت: پنج درصد افراد زیر پوشش بهزیستی این استان مستمری دریافت می کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: هزار و 131 نفر دانشجوی زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به شمار کودکان زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: 576 کودک در سطح این استان زیر پوشش این سازمان قرار دارند.
قبادی دانا اشتغال پایدار را یکی از راهکارهای مناسب در حوزه اجتماعی دانست و افزود: آموزش مناسب و بکار گیری افراد معلول و رها یافته از اعتیاد با در اختیار گذاشتن ابزار مناسب از جمله برنامه هایست که سازمان بهزیستی از آن استقبال می کند.
به گزارش ایرنا در این نشست مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و مدیران مراکز غیردولتی و سمن های مردمی به بیان مشکلات و راهکارهای کاربردی در حوزه بهزیستی این استان پرداختند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.